Szukaj na tym blogu

piątek, 19 sierpnia 2016

Hej Sokoły - Kamieniec Wrocławski

Hej Sokoły !!! … i koniec śpiewki …
Znów przyjdzie opis, który myślałem będzie miał zupełnie inny przebieg. Ja wierzyłem i do końca kciuki trzymałem.
Czekałem z opisem tej restauracji na jej rozkwitnięcie, na pokazanie w pełni tego co właściciele planowali. Tym bardziej, że restauracja powstawała w miejscu, gdzie mogłem ją obserwować i bywać.
Magda Gessler pojawiła się w lutym 2015 w Kamieńcu Wrocławskim. Restauracja Filmowa jak wiele z tych, gdzie Magda wchodzi nie przypadła jej do gustu. Rewolucje burzliwe, pełne problemów rodzinnych i restauracyjnych wykluły coś co miało być zachętą dla okolicznych mieszkańców i pobliskiego Wrocławia ( w tym miejscu warto dodać, że stolica Dolnego Śląska bardzo uboga jest w restauracje po Kuchennych Rewolucjach. Aż lub tylko jedna rewolucja przez tyle sezonów programu, gdzie prawie 160 restauracji już na koncie rewolucyjnym. W porównaniu do Poznania – 7 rewolucji myślę, że mieszkańcy zgodzą się ze mną chcemy więcej !!! Wrocław zasługuje na rewolucje !!!)
Wracając do tematu z w/w restauracji powstała nowa Restauracja Hej Sokoły !!! Nazwa ściśle powiązana z zaproponowaną kuchnią wołyńsko-ukraińską. No nic tylko smakować. Szybko byłem na miejscu. Krótki czas po wyjeździe Magdy pierwszy raz poznałem jej dania. Restauracja czekała na powrót i zatwierdzenie „błogosławieństwo” restauratorki.
Kuchnia wołyńsko-ukraińska polecała:
• Tatar z polędwicy dojrzewającej wołowej
• Placki ziemniaczane z łososiem i żurawiną
• Placki ziemniaczane ze śledziem
• Placki ziemniaczane z kwaśną śmietaną i koprem
• Dworki barszcz ukraiński
• Bliny z kawiorem
• Bulion z kołdunami
• Polędwica Stanisławowski na leśnym runie z kaszą pęczak
• Siekany kotlet pożarski z wiosenną sałatą
• Cielęcina po wołyńsku z kapustą okraszoną boczkiem
• Kotlet po kijowsku z pieczarkami i masłem
• Pascha
Smaki rodzące się ale dobre wyczuwalne szybko przypadły do gustu. Dla tego miejsca restauratorka wyczarowała wręcz genialny barszcz ukraiński. Sporządzany na baraninie i wołowinie z ogromną ilością warzyw i dużą częścią kalafiora jako zwieńczenie. Smak obłędny pełny i esencjonalny ja zakochałem się w nim. Wiedziałem, że do takich smaków mogę wracać i będę wracał.
Do restauracji powróciła Magda Gessler, akceptacja była powiedzmy lekko politycznie poprawna i restauracja działała dalej. Ja bywałem w niej i widziałem zapał do zmian. Pojawiło się profesjonalne logo restauracji ( co prawda z błędem  którego nie zauważył grafik, ani właściciele zawitało ono na szyldy, drzwi i menu ale było) Aż do momentu gdy jesienią 2015 roku na drzwiach restauracji pojawiła się informacja, iż „Lokal zamknięty z powodu urlopu”. Widać właściciele wyjechali w podróż dokoła świata bo więcej drzwi nie zostały otwarte i ten stan trwa do dzisiaj.
Można spekulować, mówić, opisywać. Ilu ludzi tyle będzie głosów –Kuchenne Rewolucje - naszymi oczami pozostaną przy swoim, że trzeba kochać to co się robi ( mój ostatni przykład odwiedzenie restauracji, gdzie rewolucja była ponad 5 lat temu a prosperuje nieziemsko dobrze). Szkoda  takie zakończenia bajek też bywają … 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz