Szukaj na tym blogu

piątek, 19 sierpnia 2016

U Schabińskiej - Jasło

U Schabińskiej Jasło 

Schab ??? Tylko U Schabińskiej
Czas na kolejne podróże tym razem piękne Podkarpacie. Tutaj widać regionalizm kulinarny, mocno stojący ziemniakiem. Znajdziemy bardzo charakterystyczne dla tego miejsca potrawy intensywnie kuszące smakiem i oryginalnością. Poznamy dereń kiszony, złociste rosolisy, proziaki, chrupaczki, krężałki, hreczanyki, knysze, pamuła, panepuchy i bryndza kozia… to tylko kilka przysmaków popularnych. Podkarpacie jest prawdziwym tyglem tradycji, kultury i smaków. To właśnie tutaj turyści-smakosze znajdą najbardziej różnorodną kuchnię w Polsce, w której przenikają się wzajemnie typowo polska kuchnia dworsko-kresowa, chłopska (np. lasowiacka czy rzeszowska); pasterska wołoska (z której wywiodły się kuchnie Łemków i Bojków), a także ormiańska, żydowska, niemiecka, węgierska i austriacka. Szlak kulinarny „Podkarpackie Smaki” wskaże Państwu miejsca gdzie tradycja jest kultywowana i gdzie wasze nogi muszą Was zanieść.
Już emisja odcinka z Jasła spowodowała, że nabrałem smaku na odwiedzenie tego miejsca i swoje plany tak układałem, by zawitać w progiU Schabińskiej. Magda Gessler uczyniła taką promocję dla tej restauracji, że podobno w całej okolicy brakło schabu. Zatem przybyłem 
Hotel w którym zlokalizowana jest owa restauracja, mieści się przy dość ruchliwej trasie co jest jego plusem, ale też minusem. Osłonięty od ulicy ekranami akustycznymi. Dość spory obiekt z dużą przestronną restauracją. Żółty kolor elewacji rozjaśnia i ukobieca wejście, ogromna ilość kwiatów na schodach i przedsionku zaprasza do wnętrza, gdzie kwiaty nadal nas prowadzą. Róża z logo restauracji już w samym środku rozprzestrzenia się na filary, ściany i stoły. W restauracji dominującymi kolorami jest brąz, złoto, fiolet i róż. Elementem dominującym jest duży stary kredens świetnie podkreślający charakter miejsca. Tu widać że Schabińska jest kobietą że Schabińska kocha kwiaty  i Schabińska kocha gościć odwiedzających.
Menu bardzo ciekawe, choćby z samych nazw:
• Schab – to musi tutaj być !!!!
• Schab ze śledzia po japońsku
• „Góra karpacka z chrupiącymi kamykami” – barszcz czerwony z ziemniakami
• „Źródlany potok z głazami” – rosół z kołdunami
• Gołąbki ziemniaczane w śmietanie
• Gołąbki jęczmienne ze skwarkami i suszonymi śliwkami nowosądeckimi i Łącką Śliwowicą
• Gołąbki gryczane z grzybami leśnymi
• Micha pierogów Podkarpackich
• Proziaki
Zaczynając od proziaków z delikatnym masłem, poprzez obłędne gołąbki do schabu od razu wiemy w jakiej części Polski jesteśmy. Gołąbek z ziemniakami to tutaj odkryłem jego smak i zostałem fanem. Delikatność, doprawienie jest nieziemsko smaczne. Osobiście nie przepadam, za paroma smakami w kuchni – i ja tak mam że nie wszystko jadam  wiórki kokosowe, koperek czy kasza gryczana na samą myśl jeżę się i staram wycofać.
Przebywając u Schabińskich nie był bym sobą jak bym nie poznał głównych bohaterów tego miejsca. Kasia i Grzegorz byli obecni, gdy gościłem w ich restauracji. I za namową właściciela kelnerka przyniosła gołąbki z gryczane. Hmmmm i tu mnie miał  Cóż nie odmówię i przeżyję to jakoś. Powiem szczerze że był to pierwszy raz w życiu mój z ta kaszą, ale gołąbki zjadłem ze smakiem. Wspaniałe leśne grzyby, delikatność kapusty i sypkość kaszy naprawdę przekonuje, że serce w tej restauracji jest w potrawach.
Cudowna rozmowa z właścicielami i oczywiście zamówiony przez nas schab. Nie mogłem powstrzymać się i poprosiłem Kasię o wykrojenie dla mnie odpowiedniej porcji. Proszę Państwa schab krojony przez Schabińską – ja to jestem szczęściarz  Kasiu bardzo dziękuję za te doznania smakowe i uśmiech, który nie znika z twojej twarzy. Mógłbym spędzać z Wami całe godziny. Polecam to właśnie danie w tym miejscu.
Co mogę więcej dodać. Smaki Podkarpackie i owa restauracja współgrają tutaj w najlepsze - poznasz je w tym miejscu bez problemu. Zacznijcie od proziaków - gdyż naprawdę warto . Właściciele, kochają siebie co widać, kochają miejsce, które mają i kochają gościnność. Grzegorz jak by mógł uchylił by nieba dla każdego. Otwartość w każdym calu. Można zatrzymać się w hotelu umiejscowionym nad restauracją i poznać przepiękną okolicę. Obsługa poleci z pewnością miejsca warte zwiedzenia. Ja polecam miejsce: Karpacka Troja, trochę wiedzy historycznej przyda nam się, gdy głodni powrócimy do Schabińskich 
Polecam Jasło i tą restaurację. Za smak, kunszt, gościnność restauracja otrzymała wyróżnienie strony Kuchenne Rewolucje - naszymi oczami„smaczne WoW”. Wielką przyjemnością jest nagradzanie takich miejsc.
Zapraszam do Jasła. Planując wyjazd wiosenno-wakacyjny zaplanujcie tą restaurację na Waszej trasie. Warto !!!  















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz